Marketing is hetzelfde als het maken van verbinding.
Zie jij Marketing als een vies woord? Het idee van een spin die zijn klanten moet vangen in zijn web?
Wij zien dat anders.
Als je marketing ziet als verbinding maken met anderen, wordt het ineens een stuk makkelijker.
Reden #1: In opleidingen leer je theorie en therapeutische toepassingen, maar bij de meeste ervan leer je niets over hoe je cliënten voor jouw praktijk kunt aantrekken.
Dus als reclame maken of marketing voor jou of jouw praktijk ervoor zorgt, dat je een beetje slap in de knieën wordt, is dat niet zo gek.
Maar raad eens wat?
Jij maakt geen reclame voor jou of jouw praktijk – jij laat simpelweg mensen in jouw omgeving weten, dat als zij ergens last van hebben, jij er bent waar ze terecht kunnen!
Als je het zo bekijkt, is marketing eigenlijk, verbinding maken met jouw omgeving.
Reden #2: Veel therapeuten voelen zich bij het idee van marketing voor hun praktijk niet erg prettig.
Ze vinden het moeilijk om naar buiten te treden. Een gevoel van paniek kan toeslaan als je alleen al gaat denken aan het geven van lezingen of om artsen te gaan [pullquote style=”right” quote=”dark”]Zie jij Marketing als een vies woord?[/pullquote] benaderen.
Om dit te vermijden, ga je brieven schrijven naar potentiële doorverwijzers, die dan vervolgens in het ronde archief verdwijnen.
Of je gaat veel tijd en moeite besteden aan brochures, flyers of advertenties, zonder dat dit leidt tot nieuwe klanten.
Laten wij je nu eens een geheimpje vertellen: therapeuten kunnen juist hele goede marketeers zijn.
Dit komt omdat in de huidige tijd het hebben van interesse in mensen, juist zorgt dat je klanten aantrekt.
Dat is toch wat jij dag in dag uit doet als therapeut? Connectie maken!
Reden #3: Aan de hand van de volgende “marketing persoonlijkheden” kun je zien hoe jij verbinding kunt maken
Kijk eens of jij je met een van deze persoonlijkheden kunt vereenzelvigen:
- Introvert: Introverte personen verstaan de kunst om de ander over zichzelf te laten vertellen.
Op die manier maken zij het contact met de ander.
Ze worden niet gezien als pusherig en dat zorgt ervoor dat anderen graag naar hen doorverwijzen. - Techneut: Voor de techneuten is internet de plaats waar ze zich fijn voelen en waar ze contact met anderen kunnen maken.
Ook als jij niet van techniek houdt, is online zijn niet slechts een optie, maar een “must”.
Een website hoeft niet duur te zijn. Kijk eens of je een 15 jarig buurjongetje kunt vinden die voor jou een nette wordpress site kan maken, die jij daarna zelf kunt invullen en beheren. - Creatief: Dit kunnen zowel introverten als extroverten zijn.
Hun motivatie is om hun passie op een creatieve manier te uiten en daardoor contact te maken met anderen. - Extrovert: zij hebben een licht voordeel tegenover de andere marketing persoonlijkheden.
Zij kunnen makkelijk omgaan met nieuwe situaties en door hun wens om contact te maken met anderen, is reclame maken voor zichzelf en hun praktijk voor hen simpel.Let wel op dat de focus op “de ander” blijft liggen, zodat de klant zich aangesproken voelt.
Je zult zien dat dat gewaardeerd wordt. Op deze manier maak je makkelijk contact.
Reden #4: Niemand wil counseling of psychotherapie “kopen”.
Oh jé, dat lijkt op slecht nieuws voor jou, maar eigenlijk is het goed nieuws.
Wat mensen wel willen is hulp.
Er worden miljoenen omgezet in de zelfhulpindustrie.
Maar hoe vinden die mensen de hulp die ze willen?
Ze zoeken naar oplossingen voor de problemen die ze hebben.
Dus jij kunt jouw praktijk vullen, door potentiële klanten te laten zien dat jij hun problemen begrijpt en dat jij je daar om bekommert.
Jij biedt hen hoop en hulp en dat alleen zal een enorm verschil maken.
Je maakt op die manier connectie met klanten.
Reden #5: Als je dit allemaal weet wordt het makkelijk de praktijk en de klanten te krijgen die jij wilt.
Je dient simpelweg te weten wat jouw boodschap is en te ontdekken wie deze dient te horen.
Dan zoek je de strategie die het beste samengaat met jouw marketing persoonlijkheid.
Wat wil jij de wereld laten weten?
Dat iedereen een fantastische relatie kan hebben?
Dat ouders antwoorden kunnen vinden op hun opvoedingsproblemen?
Jij hebt jouw unieke wijsheid.
Vraag jezelf af: “wie moet mijn boodschap horen?” “Waar zoeken mensen voor hulp?”.
Probeer de antwoorden te koppelen aan jouw “marketing persoonlijkheid” en jij kunt bedenken welke manier van connectie voor jou het beste werkt.
Ga je activiteiten ook plannen, zodat niet meer blijft afwachten, maar actie gaat ondernemen.
Reden #6: En het geld?
De meeste therapeuten vinden het moeilijk om daarover te praten.
Therapeuten zijn over de hele linie de laagst betaalden in de gezondheidsindustrie en dat verdienen ze niet.
Als wij willen dat het beroep van therapeut gaat opbloeien en jij jouw praktijk financieel succesvol wilt maken, dan zal daarin toch iets moeten veranderen.
Onze missie is om therapeuten te leren dat je als therapeut een goede boterham kunt verdienen.
Hier valt ook onder hoe je jouw tarieven en inkomsten makkelijker kunt verhogen.
[message type=”custom”]Spreekt dit je aan? Je doet ons een groot plezier als je indrukken deelt via Twitter, Facebook of email. Bijvoorbeeld met de volgende tekst: “Marketing kijk er anders tegenaan: 8 redenen! [mee eens] ” Tweet dit door | Deel op Facebook. Dank je wel![/message]
Reden #7: Uurtje factuurtje
Ons huidige service model – uurtje factuurtje-, meestal binnen jouw praktijk zelf – heeft verschillende nadelen en zal aan het einde van deze eeuw niet veel meer gebruikt worden.
Wat we kunnen leren uit onze huidige tijd:
- Als we iets willen, willen we het NU
- We spenderen uren online en we gaan oplossingen eerst online zoeken
- Tijd is belangrijk en als we een snelle oplossing via de computer kunnen vinden, zullen we dat niet laten.
- We waarderen vele therapievormen niet meer zoals we dat jaren geleden deden.
Daarnaast kun je bij dit model niet ziek zijn of op vakantie gaan.
Vrij nemen kost inkomen. We zullen ook zelf voor ons pensioen moeten zorgen.
Wij geloven dat het tijd is om creatief te worden in datgene wat je als therapeut aanbiedt.
Je zult wegen moeten vinden, die ervoor zorgen dat je voldoende kunt verdienen met minder tijd en energie.
Er zijn genoeg mogelijkheden voor de ondernemende therapeut. Je dient alleen meer “out of the box” te gaan denken. Of beter “bedenk dat er is helemaal geen box is”.
Reden #8: Jij kunt de praktijk hebben die je wilt en het inkomen wat je wilt.
En laat niemand in jouw omgeving jou vertellen dat je dat niet kan.
Er zijn genoeg therapeuten die het wel kunnen.
Zij bouwden goede, financieel succesvolle praktijken, die de maatschappij iets te bieden hebben.
Start met het inkomen te krijgen wat jij verdient.
Je hebt hard genoeg gewerkt om daar te komen waar je nu bent.
Jij verdient het om goed betaald te worden voor het werk wat jij doet.
Jij bent dat aan jezelf verschuldigd, aan jouw gezin en zelfs aan jouw klanten.
Het is tijd om je eigen praktijk te runnen en het is niet langer oké, dat anderen bepalen hoeveel jij mag verdienen en hoe je dat doet.
Gelijk de koe bij de horens vatten
Wij hopen dat jij deel uit wilt gaan maken van onze groep, door bereid te zijn om anders te gaan kijken naar jouw praktijk.
In de programma’s die wij aanbieden, zit altijd de mogelijkheid om in onze groep met elkaar van gedachten te wisselen, ideeën uit te wisselen, feedback te vragen.
Dat zorgt ervoor dat de therapeuten elkaar gaan helpen om zichzelf beter te laten zien.
Wil je nu gelijk de koe bij de horens vatten? Dat kan. [custom_button text=”klik en vat de koe bij de horens” title=”klik en vat de koe bij de horens” url=”https://booest-00ef.wp1.site/treasure/treasure-hunting-tour/” size=”large” bg_color=”#FF5C00″ text_color=”#FFFFFF” align=”right” target=”_self”]
Wij bieden een uitgelezen mogelijkheid om gelijk aan de slag te gaan en plannen te maken om jouw praktijk zichtbaarder te laten worden. Klik hierboven voor informatie over ons programma.
Geef een reactie