Loopt jouw onderneming lekker?
Heb je voldoende klanten in je praktijk?
Kun je daar een voldoende belegde boterham van eten?
Neem je eigen bedrijf eens onder de loep.
Doe mee met de bedrijfsdetox voor therapeuten, zorgondernemers en netwerkmarketeers.
Detox
Detox is iets wat helemaal in is.
Het is letterlijk een ontgiftingsproces van het lichaam, met allerlei plezierige nevenverschijnselen.
Mijn partner en ik zijn, op het ogenblik dat ik deze blog schrijf, op dag 2 van een aloë vera detox die 9 dagen zal duren.
Er zijn verschillende redenen waarom we dit doen.
- We willen een betere weerstand.
We voelen ons niet zo gezond op dit ogenblik. Vanaf oktober ben ikzelf diverse keren verkouden geweest, had een nierbekkenontsteking en samen kregen we ook nog de griep. We zijn daar klaar mee en willen weer een betere weerstand. - We willen een beter figuur.
Met de detox die wij doen ga je vet verbranden. Dit zal zeker ons figuur ten goede komen.
Dan kan ik deze zomer toch lekker in mijn bikini lopen, zonder dat ik me schaam voor die 50+ vetrolletjes ;-). - We willen gewicht verliezen.
Te zwaar zijn heeft altijd nadelen. Het is slecht voor je gewrichten, je hart en ga zo maar door. Ik hoef het niet eens uit te leggen aan je toch? - We willen ons fit voelen.
Doordat we ons fit gaan voelen, zullen we meer werk kunnen verrichten, doordat we ons minder moe voelen.
Ook hoofdpijn zal minder worden en onze huid gaat er beter uitzien. - We willen het zelf testen
Sinds kort ben ik naast mijn werk voor Booest, Forever Business Owner. Hierbij verkoop ik veel producten die zijn gebaseerd op aloë vera. Na zoveel enthousiaste verhalen gehoord te hebben en inmiddels dingen zelf te hebben ervaren, wil ik de bestseller van het bedrijf zelf ook uitproberen. Door zelf enthousiast te worden, kun je namelijk veel beter verkopen. Wat zeg ik, op die manier verkoopt het product zichzelf, want als ik er goed uit zie dankzij dit product, dan willen anderen het ook.
Doe ook een detox met je bedrijf
“Leuk hoor”, zul je denken, “wat heeft jullie detox met mijn bedrijf te maken?”
Een detox zou je eigenlijk met je bedrijf ook kunnen doen.
Een detox is eigenlijk niets meer dan een soort van reset.
Alles wordt weer aangescherpt, de neuzen gaan dezelfde kant op wijzen, je focus wordt beter, je doelen zijn helder, kortom alles om jouw praktijk, of bedrijf succesvoller te maken dan voorheen.
Hoe ziet een bedrijfsdetox eruit?
Wat moet je jezelf dan voorstellen bij een bedrijfsdetox?
Liefst 2x per jaar ga je een aantal zaken onder de loep nemen.
Zaken die belangrijk zijn voor jouw bedrijf.
Ik ga een aantal hoofdgroepen opnoemen met daarbinnen zaken die jij onder de loep kunt gaan nemen.
En ik wil je echt aansporen om dat regelmatig te doen.
Dit gaat echt zorgen voor meer flow, meer eigen positiviteit en meer klanten.
Hoe voel jij je zelf binnen jouw bedrijf’
Het allerbelangrijkste is volgens mij de vraag hoe jij jezelf voelt met je bedrijf.
Je kunt dan denken aan jezelf een aantal vragen te stellen:
- ben je tevreden zoals het nu gaat?
- heb je voldoende vrije tijd?
- ga je elke morgen met plezier aan de slag?
- komen al jouw kwaliteiten goed tot uiting?
- heb je stress, en wat geeft jou stress?
- gaan eventuele samenwerkingen binnen je bedrijf goed?
- wat heb je nodig om het anders te maken?
Hoe gaat het financieel?
Een tweede eigenlijk even belangrijke vraag is, hoe het met de financiën zit.
- ben je tevreden zoals het nu gaat?
- heb je voldoende geld voor je dagelijkse levensbehoeften?
- verdien je genoeg om opzij te leggen voor je oude dag?
- heb je ook een passief inkomen waardoor je bij bijv. ziekte en vakantie toch nog wat verdient?
- hoe zou je kosten kunnen besparen?
- wordt het geen tijd om weer eens te investeren?
- wat belet jou om te investeren?
- hoe zou je meer kunnen verdienen met dezelfde tijd werken?
- zou je andere producten kunnen aanbieden, die aansluiten bij wat je nu doet?
- wat zijn jouw doelen, hoeveel wil je per maand verdienen?
Hoe gaat het met je marketing?
Doe jij aan marketing en sta je daar voldoende bij stil?
- gebruik je diverse social media en doe je dat genoeg?
- wat zou je de komende tijd aan kunnen pakken om je bedrijf te promoten?
- heb je een marketingsagenda, zodat je regelmatig reclame blijft maken?
- hoe ziet jouw website eruit, is deze nog up to date?
- werft jouw website inderdaad klanten of is het meer een visitekaartje waar een enkeling op kijkt?
- weet je op welke zoekwoorden mensen op jouw website komen?
- schrijf je regelmatig iets nieuws op je website, zoals bij een blog?
- hoe staat het met jouw bedrijfsnaam, is dekt deze de lading nog, of geeft deze de uitstraling die je wenst?
- heb je weleens gedacht om een webinar te geven, waardoor mensen meer kunnen weten van jouw product?
- laat jij duidelijk zien op de social media en op je website wie jij bent en waarvoor mensen bij jouw zouden moeten zijn?
- stuur je ook emails om je klanten en geïnteresseerden, met nuttige informatie, om ze te laten weten wat er bij jou gebeurt en wat je plannen zijn?
Hoe staat het met je bedrijfsruimte?
Bekijk hier je bedrijfsruimte, maar ook het materiaal waar je mee werkt.
- heb je nog ruimte genoeg?
- moet je opruimen?
- is alles overzichtelijk opgeborgen?
- heb je een goede plek voor je voorraad en heb je belangrijke zaken onder handbereik?
- zou de indeling in je ruimte veranderd kunnen worden?
- moet je nodig eens een likje verf gebruiken om een frisse en nieuwe uitstraling te bewerkstelligen?
- is je computer nog goed en snel genoeg?
- heb je voldoende goed licht om prettig bij te werken?
- zou een airconditioning nodig zijn om een prettiger klimaat binnen te creëren?
Allemaal vragen die veelal met ja en nee beantwoord kunnen worden.
Dit blogartikel is niet bedoeld om je meteen een programma te geven om je bedrijf te resetten.
Het is wel bedoeld om je een richtlijn te geven, waar je naar kunt kijken om je praktijk of bedrijf nieuw elan te geven.
Heb je een vraag met ja beantwoord, ga dan eens nadenken wat je zou kunnen gaan doen om deze reset te bewerkstelligen.
Op deze website vind je al veel artikelen die je daarbij kunnen helpen.
Verder kan ik je natuurlijk ook helpen door middel van een focusgesprek of zelfs een dagdeel of hele dag, om marketingzaken in jouw bedrijf aan te pakken.
Je wordt dan in korte tijd geholpen tips en adviezen, wat jij zou kunnen doen om ervoor te zorgen dat je meer klanten krijgt, prettiger werkt en een beter inkomen verwerft.
Ik wens je veel succes met je bedrijfsdetox.
Heb jij nog andere ideeën hoe je je onderneming een reset kunt geven?
Laat het me weten, dan leren anderen er ook weer van.
Je kunt een berichtje achterlaten in de commentbox.
Geef een reactie