Heb jij ook een Facebookpagina voor jouw bedrijf?
En is die al optimaal ingesteld om beter zichtbaar te worden met je bedrijf?
Tijdens onze Facebook contacten zien wij bedrijfspagina’s waar wel het een en ander aan verbeterd kan worden. Via Facebook hebben we de afgelopen weken
veel contacten gehad met onze doelgroep
We zagen hele leuke bedrijfspagina’s, ook wel fanpages genoemd.
Daarnaast zagen we pagina’s die wel wat Facebook tips kunnen gebruiken.
Een van de grootste fouten: een persoonlijk profiel als bedrijfspagina
Sommige praktijk gebruiken een persoonlijke profiel in plaats van een fanpagina.
Ze doen dit onder hun eigen naam (ZZP’ers, bijvoorbeeld) of ze gebruiken hun bedrijfsnaam als accountnaam voor hun persoonlijke profiel. (ps. Over je bedrijfsnaam schreven wij al deze meest gelezen post aller tijden)
Dit is om meerdere redenen niet aan te raden:
- Je krijgt, wanneer je vanuit je persoonlijk profiel iemand aan je netwerk toevoegt (‘vriend’) toegang tot het persoonlijke profiel van die persoon.
Dit is i.v.m. de privacy van je (potentiële) klanten mogelijk niet handig.
Het zou voor sommige mensen zelfs reden kunnen zijn om geen ‘vriend’ (‘fan’) te worden. - Maximum van 5.000 vrienden, daarna wordt de pagina alsnog automatisch omgezet in een fanpagina.
- Geen Facebookadvertenties aanmaken.
- Geen statistieken inzien van bezoekers, groei in aantal fans etc.
- De informatie is niet zichtbaar in zoekmachines.
- Tegen de regels van Facebook, zij kunnen jouw pagina verwijderen.
Heb jij een persoonlijke pagina en wil je die omzetten in een fanpagina?
Dan moeten we je teleurstellen, want dat is niet mogelijk.
Let dus goed op als jij nog een bedrijfspagina moet aanmaken.
Wij raden je aan om toch voor je bedrijf een bedrijfspagina aan te maken.
Je kunt wel je ‘vrienden’ uitnodigen om fan te worden van je nieuwe pagina.
Onder de profielafbeelding van je fanpagina vind je de mogelijkheid “Voorstellen aan vrienden“.
Je kunt vervolgens selecteren aan wie van je ‘vrienden’ je een bericht wilt sturen met het voorstel om de pagina ‘leuk te vinden’.
De volgende fout wil jij ook niet maken, want je mist echt veel verkeer naar jouw bedrijfspagina:
geen koppeling van je privépagina aan je bedrijfspagina.
Koppel je privépagina aan je bedrijfspagina
Vergeet niet: Jij bent jouw bedrijf en jouw bedrijf ben jij! Zorg ervoor dat zichtbaar is welk bedrijf je hebt en koppel je privépagina aan je bedrijfspagina.
Op die manier kunnen jouw privévrienden ook participeren in jouw bedrijfspagina, door hem te liken en door bijv. posts te delen, waardoor jij weer verkeer krijgt naar jouw pagina.
Ook mensen die jou persoonlijk kennen of leren kennen, kunnen je bedrijfspagina dan snel vinden. Vaak blijft jouw naam wel hangen en die van je bedrijf niet.
Wil je weten hoe je dat moet doen, dat koppelen?
Kijk dan naar het filmpje hieronder wat we voor je maakten.
Geef een reactie