• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Booest

Travel & Lifestyle

  • Home
  • Bedrijf starten
  • Business
    • Bloggen
      • Blogging tools
      • Fotografie
      • Video
      • Podcasts
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
    • Branding
    • Business Mindset
    • Netwerkmarketing
    • Website
  • Lifestyle en Trends
    • Travel
  • Blog
  • Over Booest

feb 1, 2016
Blog· Bloggen· Website

Hoe vertel je jouw verhaal zodat je meer klanten krijgt?

Hoe vertel jij je verhaal

In mijn blogs schreef ik al vaker over het gebruik van storytelling en je verhaal vertellen.
Mensen houden van verhalen. Ze onthouden ze beter, het spreekt ze aan en je laat door jouw verhaal meer van jezelf zien.

Of je nu een klein bedrijfje hebt (foei, dat is eigenlijk een woord wat je nooit mag zeggen, want dan onderschat je jezelf) of een megagroot bedrijf, het maakt niet uit.
Mensen zijn geïnteresseerd in jouw verhaal.
Ze willen weten wat jij meemaakt, wat jou beweegt, wat jouw missie is en noem maar op.
In de netwerk marketing blijkt het vertellen van een verhaal zeer goed te werken. In deze tak van ondernemen gaat het vooral om één-op-één contacten. Eigenlijk is het hebben en dan ook vertellen van een verhaal voor elke ondernemer een aanrader.
Het hebben en vertellen van een verhaal, maakt de luisteraar ontvankelijker om meer van jou of jouw producten/diensten te weten te komen.

Wat valt op?

Als internet ondernemer houd ik mijn oren en ogen altijd open.
Wat valt mij daarbij op met betrekking tot je verhaal vertellen?

  1. Mensen willen echt alles van je weten
    Heb jij dat zelf ook in de gaten?
    Dat kan je een vervelend gevoel geven, zeker als je echt gesteld bent op je privacy.
    Je kunt het als ondernemer ook goed gebruiken door met jouw persoonlijke verhaal meer op de voorgrond te komen, waardoor jij en jouw bedrijf bekender worden. Daarover vertel ik hieronder meer.
  2. De meeste mensen vinden het lastig om hun verhaal te vertellen
    Ook ik heb daar weleens last van, hoewel ik moet zeggen dat het ook weer went en dat je er steeds beter in gaat worden.
    Eigenlijk heeft dat vaak te maken met een soort van schaamte, een minderwaardigheidsgevoel.
    “Wat zullen anderen van mij denken”? “Ik ben toch niet interessant”? “Wat voor meerwaarde heeft mijn verhaal”?, allemaal van die vragen die mensen zichzelf stellen. Deze vragen beletten hen eigenlijk om in hun eigen kracht te gaan staan en gewoon laten zien dat ze geen dertien uit een dozijnverhaal hebben.
  3. Ontdek je eigen verhaal
    Het ontdekken van wat jouw verhaal is, is vaak nog moeilijker om het te vertellen.
    Klinkt gek, maar kijk maar eens naar een aantal over-ons pagina’s en zoek dan eens of je kunt vinden wat het verhaal is van deze ondernemer. Meestal staat daar wel wat, maar is het een soort van CV, en het is niet het verhaal van de ondernemer.
    Meestal staan er alleen maar ‘Hosanna’verhalen, maar ook de worstelingen en tegenslagen mogen genoemd worden.
    Dan vertel je pas het echte verhaal. Dat is wat de mensen willen weten!
  4. Vaak zit er geen doel achter
    Wat ik soms wel zie, is dat er mensen zijn die hun verhaal durven te vertellen of zelfs op het podium een heel persoonlijk verhaal vertellen, maar dat de luisteraars weten niet wat ze ermee moeten. Het kan ze zelfs een onbehaaglijk gevoel geven.
    Ik zal je een voorbeeld geven.
    In mijn privéleven heeft mijn man een fantastisch verhaal. Een soort episode van het TV programma ‘Spoorloos’, maar dan zonder het inzetten van de televisie.
    Dat verhaal vertellen we allebei met de regelmaat van de klok, maar niet voordat we met de luisteraar een goed gesprek hebben of voordat er een aanleiding toe is. Als je dan eenmaal aan het vertellen bent, willen ze nooit het korte verhaal weten, maar altijd het totale verhaal.
    Waar begon het mee, hoe kwam je op het idee, hoe ben je erachter gekomen, hoe was de eerste ontmoeting, hoe gaat het nu? Ze willen het allemaal weten. Ja echt, ze smullen ervan.
    Het doel waarom we het verhaal vertellen kan verschillend zijn.
    Het kan zijn dat je wilt dat, mensen waar je meer mee omgaat, je echt leren kennen.
    Of dat je iemand iets duidelijk wilt maken.
    Dat kan zijn dat deze persoon niet alleen in de wereld staat met ellendige verhalen of dat we duidelijk willen maken dat een mens veel kan meemaken in zijn leven, maar dat er ook goede tijden komen.
    Voor het eerst vertel ik er nu iets over in dit blog, omdat het nu een doel als toelichting heeft.
    Dat is dus wat ik je mee wil geven. Wat is het doel van je verhaal?
  5. Door steeds meer je eigen verhaal te vertellen word je beter
    Bij mijzelf en bij teamleden in mijn netwerkmarketing organisatie merk ik dat echt.
    Al vroeg nadat een distributeur toetreedt tot de organisatie en producten gaat verkopen, gaat deze leren om zijn of haar verhaal te vertellen. Dat valt meestal niet makkelijk.
    Het voordeel is, dat we regelmatig naar trainingen kunnen, video’s kunnen bekijken en samen met onze teamleden op een veilige manier samen kunnen oefenen.
    De eerste indruk is vaak het belangrijkste, dus daar wil je dan effectief gebruik van maken.
    Je wilt meteen meteen mensen interesseren voor datgene waar jijzelf zo enorm blij van wordt.
    Op het moment dat zo’n distributeur op de carrièreladder is gestegen en gevraagd wordt om voor een groot publiek zijn/haar verhaal te doen, blijkt het meestal nog wel eng, maar je ziet dat er echt groei in zit. Je wordt steeds beter.

Waar vertel je je eigen verhaal?

Overal waar jij maar wilt.

  • Op je website
    Je doet dit op de over ons pagina, in je media kit, in de sidebar van je website, in je blogs of op je homepage.
  • Op de social media
    Vertel ook op de social media je verhaal.
    Op je Facebookpagina bij de info (dat vergeten een heleboel mensen) en in je Facebook posts.
    In je profielen van Twitter, Instagram, Pinterest, Google+, Snapshat, LinkedIn, Periscope, Youtube of welke er nog meer voor jou interessant zijn.
  • Bij het netwerken
    Ook als je gezellig aan het netwerken bent, vertel je jouw verhaal.
    Oefen daarvoor op een 1 minuut tot 3 minuten elevator pitch. Kort maar bondig dien je daarin aan te geven, wie je bent, wat je doet, wat je hiervoor deed, wat er nu beter gaat en waar jij de ander mee kunt helpen.
  • Op je visitekaartje of promotiefolder, in je ebook of in je nieuwsbrief
    Telkens als je een publicatie doet, vergeet dan niet jouw verhaal te vertellen.
    Je wilt dat iedereen die contact met jou krijgt, jouw verhaal leert kennen.

Ik zal vast wel locaties zijn vergeten, maar het gaat erom dat je gewoon altijd stilstaat bij waar jij je verhaal met anderen zou kunnen delen.
Mis geen mogelijkheid om jouw naam en verhaal te promoten.

Hoe vertel je jouw verhaal?

Het verhaal over jou kan opgebouwd zijn uit een aantal elementen.
Als netwerk marketing ondernemer kun je dan bijvoorbeeld denken aan het volgende:
1. Hoe heet je, hoe oud ben je, hoe woon je en met wie?
2. Hoe ben je in contact gekomen met het bedrijf waarvoor je werkt?
3. Waarom heb je besloten in te stappen in deze business?
4. Wat zijn enthousiaste productervaringen van jou?
5. Waarom ben je zo enthousiast over het bedrijf?
6. Waar sta je nu, hoe ben je al gevorderd?
7. Waar wil je over een jaar staan of bereikt hebben?

Zit jij niet in de netwerkmarketing, dan zou jouw verhaal er ook zo ongeveer uit kunnen zien, maar meer aangepast aan jouw situatie.

Welk medium gebruik je om jouw verhaal te vertellen?

Eigenlijk zijn er een aantal media die voor je storytelling geschikt zijn.

Je kunt je verhaal vertellen met geschreven tekst.
En dan kun je ervoor kiezen om dit met of zonder foto’s of ander beeldmateriaal te doen.
Ikzelf ben wel een voorstander van foto’s. Deze kunnen een eigen verhaal vertellen of jouw verhaal bekrachtigen.
De geschreven tekst kun je dus gebruiken op bovengenoemde locaties.

Daarnaast kun je jouw verhaal vertellen door middel van video.
Video’s zijn enorm sterk en worden over het algemeen meer bekeken dan geschreven tekst.
Een video dringt ook meer tot mensen door. Dit heeft te maken dat hier meer zintuigen worden ingeschakeld.
Het maken van zo’n video, waarin jij je verhaal vertelt is niet makkelijk.
Ik ervaar dat zelf ook. Het lijkt vaak gemaakt of teveel gepresenteerd.
Zorg dat je datgene wat je wilt zeggen, goed weet en neem de video gewoon een aantal keren op.
Je zult zien, na een aantal keer gaat het al een stuk natuurlijker.
Wees ook niet te kritisch naar jezelf. Neem gewoon de video op en verander hem gewoon na een tijdje als je meer gewend bent om je verhaal te vertellen. Je kunt de video ook maken door middel van foto’s en dan via voice-over je tekst inspreken.
Deel deze video op bovengenoemde plaatsen.

Natuurlijk kun je jouw verhaal ook vertellen door middel van afbeeldingen.
Tekeningen of foto’s bijvoorbeeld.
Ook door middel van zogenaamde ‘branding’, waarbij je de foto’s een bepaalde look geeft, je lettertypes, je huisstijl en zelfs je kleding, kun je jouw verhaal vertellen.

Als laatste niet te vergeten via audio, de mp3 of podcast.
In mijn blog wat is een podcast kun je lezen wat dit is.
Waarom zou je niet je eigen podcast maken met jouw verhaal?
Je zou jezelf kunnen laten interviewen zoals ik dat deed. Luister maar eens naar mijn verhaal.
Ga zelf ook eens nadenken over jouw verhaal. Ik ben benieuwd naar jouw verhaal, dus als je een linkje wilt plaatsen in de comments, voel je vrij.

Handtekening Nicolette

Pinterest-afbeelding: Hoe vertel je jouw verhaal zodat je meer klanten krijgt

 

 

Bewaren

Bewaren

Share
Tweet
Pin69
69 Shares

Leave a Comment

Lees ook deze artikelen

Kerst en Winter afbeeldingen, stockfoto's en fonts om gezien te worden. #diy #ad #christmas #fonts #stockphoto #templates

Winter en Kerstafbeeldingen, fonts en foto’s om gezien te worden

Je merk aanpassen aan Kerst en Winter met super mooie kerstafbeeldingen is een goede manier om gezien te worden. Om op te vallen naast anderen. Het is nog niet te laat om hier serieus naar te kijken. Deze fantastisch mooie winter- en kerstafbeeldingen, stock photos, fonts en templates zijn super om te gebruiken voor: Social […]

Optimaal genieten met deze citytrips voor Kopenhagen. Je wilt ze eigenlijk gewoon vantevoren weten. Hoe zit het transport, wat zijn lekkere restaurants, de shops en de bezienswaardigheden. | www.booest.nl/citytrip-naar-kopenhagen-optimaal-genieten-tips

Citytrip naar Kopenhagen: optimaal genieten tips

Ga je ooit op Citytrip naar Kopenhagen , dan wil je deze tips absoluut niet missen. Wij hadden ze in ieder geval wel graag tevoren willen weten. Bij navraag bleek dat veel mensen in mijn omgeving nog nooit in Kopenhagen zijn geweest. Misschien is deze stad een beetje ondergewaardeerd? In deze blog geef ik je […]

digitale of papieren agenda

Digitale agenda of papieren agenda, einde aan het geworstel

Jarenlang ben ik aan het worstelen geweest met de keuze en het gebruik van een digitale agenda en/of een papieren agenda. Misschien herken je mijn worsteling ook wel? Ontdek mijn oplossing. Hoe ging het vroeger? Als 50+er ben ik natuurlijk opgevoed met de papieren agenda. Op de middelbare school begon je eigenlijk met het gebruik […]

Tweedehands en beschadigd maar o zo belangrijk. Het verhaal over onze kerststal en hoe tweedhands nog zoveel waarde kan hebben.

Tweedehands en beschadigd, maar zo belangrijk

Als iets kapot of beschadigd was, riepen mijn kinderen toen ze jong waren altijd: nieuwe kopen. Ikzelf ben van de generatie, dat ik eerst ga kijken of het betreffende object nog te repareren is. Dat lukt in een groot aantal gevallen nog. Ook met een beschadiging kan iets nog goed functioneren. Sterker nog: elke kerst […]

Meer berichten uit deze categorie

Previous Post: « Hoe optimaliseer je een blog-afbeelding voor Pinterest
Next Post: 5+ handige tips voor een aantrekkelijke blogtitel »

Reader Interactions

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Primary Sidebar

Over mezelf

Nicolette Boes - Booest.nl
Hi, ik ben Nicolette.
Op Booest.nl en @boesmoments deel ik mijn passie voor fotografie, reizen en een gezonde, actieve lifestyle. Van inspirerende plekken en mooie momenten tot tips om fit en energiek te blijven – ik neem je graag mee in mijn wereld. Volg me voor een dagelijkse dosis inspiratie.

Lees meer

Bewaren

Bewaren

LATEN WE CONNECTEN!

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube

Volg mij op Bloglovin

LEEF, WERK EN WOON NAAR JOUW EIGEN ENERGIE TYPE

Ontdek welk energietype jij bent en leef volgens jouw waarheid

Volg Booest op Instagram

𝘕𝘪𝘤𝘰𝘭𝘦𝘵𝘵𝘦 𝘉𝘰𝘦𝘴🌸 | Van reizen tot everyday life

boesmoments

Hij zit er alweer op…. De eerste training na de Hij zit er alweer op….
De eerste training na de vakantie. Naast padellen had ik de hele vakantie niet getraind dus het was even me ertoe zetten. Het fijne is dat als je dan getraind hebt (de hoeveelheid gewicht die ik kon pakken viel ook helemaal niet tegengekomen), je meteen weer extra energie hebt gekregen.
Herken jij dat ook dat je na de vakantie je er echt weer even toe moet gaan zetten om te trainen?
#boeslife 
#fitafter60 #activeaging #strongisbeautiful #fitlifestyle #keepmoving #stayactive
We zijn weer thuis. De koffers leeg, het hoofd nog We zijn weer thuis. De koffers leeg, het hoofd nog vol. het ritme van alledag is weer begonnen.
Dat eerste grijze en donkere licht in Nederland voelt altijd even alsof er een soort van verdriet over je komt.
We missen de warmte, de geuren en het ritme van de vakantie.
Het voelt gewoon depressief aan. Is dat nu heimwee?🌿💭

Herken jij dat gevoel na thuiskomen ook zo?
 
#boesmoments #thuiskomen #heimwee #vakantiegevoel #zomerherinnering #rustmoment #reflectie #travelpause #genietenkanaltijd #afterholidayvibes
De tweede dag in Zaragoza was er een met een goude De tweede dag in Zaragoza was er een met een gouden randje. 
We bezochten La Aljafería. Eén 11e eeuws paleis wat deels als museum dienst doet (UNESCO World heritage) en deels is het parlement van Aragon in gevestigd.
Wat een decoraties (uitgesneden uit natuursteen) en zie ook de plafonds. Elke ruimte een ander plafond. 
Is dit gebouw nou niet #instagramable ? 😃
Vol met enorme indrukken zijn we nog door een deel van de stad gelopen. O.a. zagen we het foodtruck festival, streetart en verder nog veel mooie gebouwen! Het was weer een fantastische dag😃🎉.
#zaragoza #boesmoments #historicplaces #aragonturismo #aljaferia
Als je Zaragoza bezoekt ontkom je niet aan diverse Als je Zaragoza bezoekt ontkom je niet aan diverse kerken!!
De volgende Kathedraal van Zaragoza (Basilica Cathedral of del Pilar ( de beschermheilige van Zaragoza) was er ook een van de categorie “je mond valt erbij open” !!
Entree was gratis, alleen naar de toren met lift en trap betaalden we 6 euro p.p..
Daarvoor hadden we dit uitzicht zeker niet willen missen.
Wat een geluk als je zoveel moois kunt zien en bezoeken! 😍
#boesmoments #zaragoza
Twee dagen in Zaragoza en we hebben zoveel foto’ Twee dagen in Zaragoza en we hebben zoveel foto’s gemaakt, want het was zó prachtig!!! Dit moet verdeeld worden in een aantal posts.
De eerste kathedraal die we bezochten was: 
De kathedraal Del Salvador, in de volksmond ‘La Seo’, is een kerk die gebouwd is tussen de 12e en 17e eeuw. Door de lange bouwperiode is de architectuur een mix van romaanse, gotisch barok en mudejarstijl. Er zijn zelfs overblijfselen uit de periode dat er een Romeinse tempel en Moorse moskee stond. Aan de buitenkant was het al mooi, maar aan de binnenkant was dit echt “geen woorden voor”. 
Ik maakte weer veel te veel foto’s, dus hier volgt een kleine selectie.
Vanwege het feest van Pilar deze week was er sowieso veel te doen in de hele stad en we zagen veel mensen in klederdracht en met rood zwart geblokte sjaaltjes.
Wordt vervolgd!
Was je ooit weleens in Zaragoza? Er zijn geen directe vluchten vanuit Nederland op het vliegveld van Zaragoza, maar via Barcelona of Valencia ben je er ook zo. 

#TravelMoments #SlowTravel #CityWanderings #CulturalJourney #MomentsOfStillness #ArchitecturalDetails #GoldenLight #TravelThroughTime #boesmoments #zaragozaisstyle
Het is vandaag dierendag. Normaal missen we onze P Het is vandaag dierendag. Normaal missen we onze Puck en Zora al als we op vakantie zijn en spreken we altijd mensen met teckels aan voor een plaatsvervangend aaitje. Gisteren zagen we een teckeltje met een karretje waar zijn achterpootjes op steunden. Hernia. Aaaaach zo zielig.
Ze krijgen vandaag vast wel een extra knuffel bij de kennel. 
Verwen jij je dier extra vandaag of wordt ie elke dag al zo verwend dat het genoeg is?
Geen hoedenmens? In tegenstelling tot Gerard met z Geen hoedenmens?
In tegenstelling tot Gerard met zijn petten (die hem echt leuk staan) draag ik zelden een hoed, pet of muts. Mijn haar is er te kort en te dik voor. Slechts 1 model staat mij wel (vind ik zelf) en dat is eigenlijk de meer platte “Spaanse” hoed zoals de stierenvechters droegen. 
Ik had vroeger een groene die ik droeg als ik ging golfen. 
In Sitges liepen we tegen een hoedenzaakje aan en ik ging eens binnen kijken. Bijna wilde ik teleurgesteld weer weg, totdat ik deze zag! Vanaf nu zal Gerard niet de enige zijn met iets op zijn hoofd 😉. 
Ben jij een “hoeden- of pettenmens?
#hoed #boeslife #hatstyle  #gekheid #fashionhat #fashionitem
Heb je ooit deze verborgen oase in Barcelona gezie Heb je ooit deze verborgen oase in Barcelona gezien?
Dit is een 1* hotel (Hotel Peninsular) wat ooit een klooster was. De kamers waren toen de cellen van de monniken. 
De patio met zijn planten en licht is echt een verrassing en een oase van stilte nabij de Rambla.
 Loop even wat straatjes verder en bekijk de binnenkant van het Peninsular Hotel (vanaf de 1e verdieping), Carrer De Sant Pau 34 in de wijk Ciutat Vella, Barcelona. Wil je meer van dit soort tips volg dan @boesmoments

#barcelonavibes #hiddenoasis #urbangreenery #travelmoments #boesmoments #greenescape #barcelonadiaries
Wat hebben we vandaag weer genoten van de stad Bar Wat hebben we vandaag weer genoten van de stad Barcelona vandaag! Veel gelopen, lekker koffie gedronken en gegeten, beetje geshopt, maar vooral genoten van alle straten waar altijd van alles te zien is. 
We kunnen er niet genoeg van krijgen. Voor Nicolette was het toppunt een inkijkje in het Hotel Peninsular. Weer een vinkje om te zetten in de to see lijst. Had je weleens iets van de binnenkant van dat hotel gezien?
#dayinbarcelona #barcelonastreetphotography #barcelonastyle #barcelonagrammers #shoppingbarcelona #boesmoments
Meer laden... Volg op Instagram

Populaire berichten & pagina’s

  • Londontip: Shoreditch, hip en happening
    Londontip: Shoreditch, hip en happening
  • Recinte Sant Pau, prachtig modernisme in Barcelona
    Recinte Sant Pau, prachtig modernisme in Barcelona
  • Leestips: 7 boeken om zelf te lezen of cadeau te geven
    Leestips: 7 boeken om zelf te lezen of cadeau te geven
  • Waar vind je muziek voor video
    Waar vind je muziek voor video
  • Hoe schrijf je een goede instagram tekst?
    Hoe schrijf je een goede instagram tekst?
  • Hoe maak je een klikbare link in Instagram?
    Hoe maak je een klikbare link in Instagram?
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookiebeleid en privacy
  • Home
  • Over Booest
  • Producten
  • Servicedesk
  • Contact

Copyright © 2025 · Booest, Business & Lifestyle - theme by Restored 316

 

Reacties laden....