• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Booest

Travel & Lifestyle

  • Home
  • Bedrijf starten
  • Business
    • Bloggen
      • Blogging tools
      • Fotografie
      • Video
      • Podcasts
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
    • Branding
    • Business Mindset
    • Netwerkmarketing
    • Website
  • Lifestyle en Trends
    • Travel
  • Blog
  • Over Booest

mrt 12, 2015
Bedrijf starten· Blog· Website

Waaraan moet een moderne aantrekkelijke website voldoen?

website tipsDeze blog schreven wij voor retailers, maar eigenlijk is deze blogpost voor iedereen die een website heeft.
Dus doe er ook je voordeel mee als je coach, therapeut of netwerk marketeer bent.
Want jouw praktijk of kantoor is ook jouw winkel.

Voor de meeste retailers heeft de website niet de eerste prioriteit.
De winkel, daarin moet het gebeuren.
Daar moeten de verkopen gedaan worden.
De meeste tijd wordt gestoken in de fysieke verkoop in de winkel, naast natuurlijk onvermijdelijke bezigheden als, inkoop, administratie, prijzen enz.
Dat is nog steeds de mening van veel retailers.

De vragen waar vooral mee geworsteld wordt, zijn:

  1. Waarvoor gebruik je de website?
  2. Welke informatie zet je er in en welke niet?
  3. Hoe zet je dat er in?
  4. Hoe moet de vormgeving zijn, om modern te zijn?
  5. Hoe trek ik klanten met mijn website?

We zullen deze vragen kort aanstippen, want eigenlijk is dit een onderwerp, waar we veel meer tijd voor nodig hebben dan een kort blogje.
In deze blog richten wij ons vooral op retailers met een fysieke winkel

1. Waarvoor gebruik je de website?

Tot voor kort werd de website eigenlijk vooral gebruikt als een soort visitekaartje.
Dus voor informatie als: openingstijden, locatie en assortiment.
Tegenwoordig kan een website zoveel meer zijn.

  • De website kan ervoor zorgen dat klanten met jou in contact blijven (inschrijfformulier nieuwsbrief, klachtenformulier, service informatie bijv.)
  • De website kan al veel laten zien als het gaat om sfeer en stijl.
  • De website kan laten zien waar jij uniek in bent.
  • De website kan dienen voor allerlei achtergrondinformatie, zoals een gebruiksaanwijzing van producten, de herkomst van producten, verschillende stijlen etc.
  • De website kan dienen om je klant te amuseren / vermaken.
  • De website kan je op de hoogte brengen van het laatste nieuws, acties, uitverkoop.

2. Welke informatie zet je er in en welke niet?

In principe zijn er haast geen limieten aan wat je allemaal op een website kunt zetten.
Zorg vooral dat je de essentiële zaken erin hebt staan:

  • Contactinformatie
  • Openingstijden
  • Historie van de winkel
  • Doelgroep
  • Specialiteit
  • Voorbeelden
  • Sfeerimpressies
  • Vragen en antwoorden
  • Service informatie
  • Wie staan er in de winkel
  • Wat verkoop je in de winkel

3. Hoe zet je dat er in?

Dat is een vraag die vaak de meeste moeilijkheden oplevert.
Wij bij Booest zijn altijd heel helder daarin: zorg dat je de klant aanspreekt.

Op het internet kun je niet op je klanten af stappen.
Dat zul je op een andere manier moeten doen.

Dat doe je door je vormgeving en door je taalgebruik.
Spreek je klant ook echt aan.
Benoem de ‘problemen’ die je klant heeft.
Daarbij doelen we niet alleen op service informatie, maar ook het volgende is voor de klant een probleem.
De klant wil een nieuwe bank. De oude is versleten.
Dat is zijn probleem en hij wil nu uitzoeken of jij de juiste winkelier bent om binnen te gaan.
Op basis van de homepagina, kan een klant al beslissen of hij jouw winkel de moeite waard vindt.
Spreek dan ook niet teveel over wij, maar meer over jij.

Zorg dat je vormgeving ook van deze tijd is.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan foto’s, video’s en lettertypes.
Consumenten gaan met de tijd mee, dus ook jij als winkelier zult met de tijd mee moeten gaan.
In de huidige tijd is een woord heel belangrijk: consumentbeleving.

De consument moet er door geraakt worden, er connectie mee hebben.
De consument wil mooie dingen zien.
Laat die dan ook zien!
Foto’s en video’s zijn tegenwoordig erg belangrijk. (klik hier om naar ons youtube kanaal te gaan)
Heb jij een mode- of interieurzaak, dan kun je haast niet zonder sfeerimpressies.

De consument wil zich goed voelen als hij bij jou in de winkel loopt. Door al een vooruitblik te krijgen, wat hij in de winkel kan verwachten, kan de consument gestimuleerd worden naar de winkel te komen.

4. Hoe moet de vormgeving zijn

Afhankelijk van je doelgroep en de uitstraling die je winkel heeft, ga je de uitstraling van de website daaraan aanpassen.
Vergis je niet, als jij bijvoorbeeld seniorenstoelen verkoopt, betekent dit niet dat je website geen moderne uitstraling kan hebben.
Vaak worden ouderen weer vergezeld van hun kinderen om deze aanschaf te doen, dus die jongeren hebben dan ook weer invloed.
Je kunt wel kiezen voor een hele moderne uitstraling of een klassiekere.
Ga zoeken naar lettertypes van deze tijd.
Als jij je website wilt gaan aanpassen, bezoek dan eens andere websites.
Onderzoek hoe die er uit zien.
Bedenk dat na 3 jaar je website alweer ouderwets is.

In ieder geval zijn dit een paar tips:

  • Geen taalfouten natuurlijk
  • Aantrekkelijke foto’s met bijvoorbeeld mensen die lachen
  • Ben je misschien te porren om video’s te (laten) maken? Video’s zijn echt een trekker en houden bezoekers langer op je website.
  • Consistentie in stijl en producten (dus geen moderne producten in een klassieke stijl)
  • Duidelijke homepagina, waar de klant snel kan vinden waar hij heen moet voor informatie
  • Makkelijk mogelijk voor de klant om contact op te nemen
  • Maak combinaties met social media, zoals Facebook, Pinterest en Instagram.
  • Let op dat mensen websites scannen.
  • Ze lezen daarbij vooral aan de linkerkant.
  • Gebruik korte zinnen en plaats veel aan de linker kantlijn.
  • Gebruik kopjes en vetgedrukte woorden.

5. Hoe trek je klanten met je website

Sowieso, door te werken aan de punten die we eerder noemden.
De klant een goed gevoel geven.
Straal uit dat jij goede service verleent.
Gebruik daarvoor ook klantervaringen die je op je website zet.

Jouw zaak is uniek

Vooral: laat zien waarin jij uniek bent!

Dat laatste is iets waar veel retailers of ondernemers het moeilijk mee hebben. In de moordende concurrentieslag is die uniciteit iets waar jij de nadruk op zult moeten leggen.

Dit is een voorbeeld van een gesprek dat we hadden met een winkelier die zelf geen uniek punt kon aangeven.
De winkel bestaat al meer dan 75 jaar, maar is een slecht vaarwater terecht gekomen door de oprukkende webshops.
Als marketeer ga je dan toch verder vragen.
De speelgoedwinkeleigenaar gaf aan veel meer legpuzzels te verkopen dan de gemiddelde speelgoedwinkel.
Als dat op de website had gestaan, waren wij een aantal maanden geleden zeker binnen gestapt om een legpuzzle voor onze bejaarde tante te kopen. Want we hebben ons rot gezocht naar een specifieke maat puzzel.
De winkelier vertelde in het gesprek dat ze ook mooie ouderwetse gezelschapsspellen (die nu weer een enorme trend zijn) in grote sortering hadden.
Dat stond niet op hun website, en zou ik toch echt graag willen weten als consument.

Wat dan wel

Samenvattend kunnen we zeggen, dat de functie van je website afhangt van wat je er in zet en hoe deze eruit komt te zien.
Dat je de klant dient aan te spreken, qua taalgebruik en vormgeving.
Verder laat je op de website heel duidelijk zien waar jij met jouw winkel nou zo uniek in bent.
Kijk door de ogen van een consument. Of jij door je website de consument stimuleert om in jouw winkel binnen te stappen?

Mocht je hier meer over willen lezen, kijk dan nog eens bij de volgende artikelen:

#1: Hoe maak je een onweerstaanbare ‘over ons, over mij’ pagina
#2: Hoe prijs jij jouw onderneming aan?
#3: Eeneiige tweelingen en ondernemen, wat leer jij daarvan?
#4: Meer van onszelf

Meer dan 650 ondernemers gingen je voor

Blijf net als meer dan 650 andere ondernemers (gratis) op de hoogte van Tools voor je bedrijf.

Bewaren

Bewaren

Share
Tweet
Pin1
1 Shares

Leave a Comment

Lees ook deze artikelen

Kerst en Winter afbeeldingen, stockfoto's en fonts om gezien te worden. #diy #ad #christmas #fonts #stockphoto #templates

Winter en Kerstafbeeldingen, fonts en foto’s om gezien te worden

Je merk aanpassen aan Kerst en Winter met super mooie kerstafbeeldingen is een goede manier om gezien te worden. Om op te vallen naast anderen. Het is nog niet te laat om hier serieus naar te kijken. Deze fantastisch mooie winter- en kerstafbeeldingen, stock photos, fonts en templates zijn super om te gebruiken voor: Social […]

Optimaal genieten met deze citytrips voor Kopenhagen. Je wilt ze eigenlijk gewoon vantevoren weten. Hoe zit het transport, wat zijn lekkere restaurants, de shops en de bezienswaardigheden. | www.booest.nl/citytrip-naar-kopenhagen-optimaal-genieten-tips

Citytrip naar Kopenhagen: optimaal genieten tips

Ga je ooit op Citytrip naar Kopenhagen , dan wil je deze tips absoluut niet missen. Wij hadden ze in ieder geval wel graag tevoren willen weten. Bij navraag bleek dat veel mensen in mijn omgeving nog nooit in Kopenhagen zijn geweest. Misschien is deze stad een beetje ondergewaardeerd? In deze blog geef ik je […]

digitale of papieren agenda

Digitale agenda of papieren agenda, einde aan het geworstel

Jarenlang ben ik aan het worstelen geweest met de keuze en het gebruik van een digitale agenda en/of een papieren agenda. Misschien herken je mijn worsteling ook wel? Ontdek mijn oplossing. Hoe ging het vroeger? Als 50+er ben ik natuurlijk opgevoed met de papieren agenda. Op de middelbare school begon je eigenlijk met het gebruik […]

Tweedehands en beschadigd maar o zo belangrijk. Het verhaal over onze kerststal en hoe tweedhands nog zoveel waarde kan hebben.

Tweedehands en beschadigd, maar zo belangrijk

Als iets kapot of beschadigd was, riepen mijn kinderen toen ze jong waren altijd: nieuwe kopen. Ikzelf ben van de generatie, dat ik eerst ga kijken of het betreffende object nog te repareren is. Dat lukt in een groot aantal gevallen nog. Ook met een beschadiging kan iets nog goed functioneren. Sterker nog: elke kerst […]

Meer berichten uit deze categorie

Previous Post: « WordPress templates: onze 6 tips
Next Post: Doe het zelf website review »

Reader Interactions

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Primary Sidebar

Over mezelf

Nicolette Boes - Booest.nl
Hi, ik ben Nicolette.
Op Booest.nl en @boesmoments deel ik mijn passie voor fotografie, reizen en een gezonde, actieve lifestyle. Van inspirerende plekken en mooie momenten tot tips om fit en energiek te blijven – ik neem je graag mee in mijn wereld. Volg me voor een dagelijkse dosis inspiratie.

Lees meer

Bewaren

Bewaren

LATEN WE CONNECTEN!

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube

Volg mij op Bloglovin

LEEF, WERK EN WOON NAAR JOUW EIGEN ENERGIE TYPE

Ontdek welk energietype jij bent en leef volgens jouw waarheid

Volg Booest op Instagram

𝘕𝘪𝘤𝘰𝘭𝘦𝘵𝘵𝘦 𝘉𝘰𝘦𝘴🌸 | Van reizen tot everyday life

boesmoments

Murals, ik ben er dol op! Toen ik in Düsseldorf w Murals, ik ben er dol op!
Toen ik in Düsseldorf was om onze nieuwe camper uit te zoeken, hadden we in de avond ervoor een overnachting om op tijd bij de mega drukke Caravan Salon te kunnen zijn.
Dat gaf tijd om heerlijk te shoppen in de buurt van de Königsallee en de stad te ontdekken. 
Wat bleek, een paar straten van het overnachtingshotel was er een hele straat vol met murals. 
Wauw… wat heb ik mijn ogen uitgekeken!! 
Had je deze straat in Düsseldorf al weleens ontdekt? Het is de Kiefernstrasse voor het geval je er eens heen wilt. 

#streetartofficial #streetarteverywhere #streetartlovers #boesmoments #düsseldorfstreetart #graffitiworldwide
✨Afgelopen week is er iets heel spannends gebeur ✨Afgelopen week is er iets heel spannends gebeurd!!

De handtekening is namelijk gezet onder het koopcontract van een camper. Een week lang hebben we het samen haast alleen maar over de camper gehad en alles daaromheen.
Het is voor ons behoorlijk nieuw! We hadden eens 2x voor een vakantie een camper gehuurd en hebben het dus al wel ervaren. 
Maar intussen is de techniek weer verder gegaan en is er weer veel nieuws op de markt,. Dus er waren veel keuzes te maken. Wel een airco of geen, was bijvoorbeeld een van de vragen. 

Voorlopig blijft onze camper nog bij de dealer staan en begin 2026 kunnen we dan echt gaan genieten en gaan we het ook met onze volgers delen. 
Nu gaan we genieten van de voorpret en alle voorbereidingen die toch ook gedaan moeten worden. 
Het uiteindelijke exemplaar zullen we t.z.t. met jullie delen, dus blijft voor de niet-intimi nog even geheim. 
Voor nu vonden we deze, die bij de dealer stond, wel héél erg schattig en kunnen we ons grote nieuws toch een beetje delen.

#lifeafter60 #camperlife🚐 #happymoments #newadventures #boesmoments #60andfabulous #campinglifestyle
Oscar Wilde had gelijk: plotseling is het zomergev Oscar Wilde had gelijk: plotseling is het zomergevoel verdwenen en staat de herfst voor de deur. 🍁
Het was vanmorgen alweer zo donker, dat we er direct alweer depressief van werden. Wij zijn dus nog niet helemaal ready… en jij? Wat is jouw manier om ermee om te gaan?
Wij gaan volgende week de zomer verlengen in Spanje. 

#autumnvibes #herfstgevoel #seasonschange #fallmood #oscarwilde #fallinspiration #boesmoments
Vanmorgen konden we weer heerlijk even met de hond Vanmorgen konden we weer heerlijk even met de honden een koffietje pakken. Het gaat steeds beter met ze. Minder blaffen en meer rust, dus voor ons ook lekker relaxed!
We zijn benieuwd hoe lang we dit nog vol kunnen houden zo qua weer! Laten we hopen nog lang!!!
#enjoythegoodtimes #saturdaymorningwalk #sunnywalk #walkthedog #boeslife #enjoylifeafter60
Ontmoetingen komen in vele vormen – soms van bro Ontmoetingen komen in vele vormen – soms van brons, soms van vlees en bloed. Deze ontmoeting was in Düsseldorf. 
Linea’s er lang niet geweest maar het smaakte naar meer!
Kom jij er weleens?

#TravelMoments #CityVibes #ExploreTheCity #UrbanDiscoveries #WanderlustVibes #TravelWithMe
#SimpleJoys #MindfulTravel #QuietMoments #SoulfulJourney #CalmVibes #EverydayBeauty
Vandaag luisterde ik tijdens de krachttraining naa Vandaag luisterde ik tijdens de krachttraining naar een podcast: “Kies je voor falen of leiderschap?”. (Een aflevering uit de eetRUST podcast serie).

Ik herkende mezelf er meteen in.
Vroeger dacht ik altijd: “Sporten is niets voor mij… ik ben er niet voor gemaakt.”
Herkenbaar misschien? Het waren eigenlijk gewoon excuses, ingegeven door faalangst.

Sinds ik ben gestart met padellen, is er iets veranderd. Ik koos ervoor om het gewoon te doen, zonder te weten of ik er goed in zou zijn. En wat bleek? Ik ben geen ster, maar ik zie wél vooruitgang. En boven alles: ik heb plezier.

Hetzelfde geldt voor de krachttraining waar mijn lief en ik inmiddels al ruim twee jaar mee bezig zijn. Natuurlijk vraagt het om keuzes – minder zoet, bijna geen alcohol – maar wat we ervoor terugkrijgen is zóveel groter: meer energie, betere conditie, lekkerder in ons vel én nog steeds genieten van eten.

Wat me raakte in de podcast was deze vraag:
👉 Leid je je keuzes vanuit faalangst of vanuit straalangst?

Die laatste vond ik zo mooi. Want hoeveel van ons houden onszelf klein omdat we bang zijn niet te falen, maar juist om écht te stralen?

Dus ik ben benieuwd: waar herken jij jezelf in — faalangst of straalangst?

#fitboven60 #krachttraining #mindsetshift #faalangst #straalangst #persoonlijkegroei #fitmetplezier #gezondleven #boesmoments #fitspiration #sterkervrouwen #actiefleven #positievemindset #fitinspiration
Onze honden zijn onrustig als ze mee gaan en we wi Onze honden zijn onrustig als ze mee gaan en we willen ergens iets drinken. Ze blaffen dan ook naar andere honden.
Toch zouden we graag relaxed met hun ergens wat drinken of eten. Daarom gaan we, sinds een aantal weken op onze zaterdagochtend ronde, regelmatig met hun gedurende een korte tijd een kop koffie drinken. We hebben dan beloningssnoepjes bij ons. Telkens als er een hond passeert en ze hebben niet geblaft, worden ze beloond. Het wordt al steeds rustiger!
Weet jij toevallig nog tips en trucs om het terras zitten wat gezelliger te maken voor ons en de honden?

#boeslife #dogtips #hondenopvoeden #teckellove #morningwalk #saturdaymorningwalk #dtv
Als je van felle kleuren houdt, dan word je hier t Als je van felle kleuren houdt, dan word je hier toch helemaal blij van?!!
Ik wel in ieder geval. 😃
#boesmoments #kleurrijk #colorfulliving #balloonfestival #kleurindenatuur #kleurrijkenatuur #ballonvaart #airballoon #nazomer
🍝💃 Mijn keukenregels: 1. Pasta nooit over l 🍝💃 Mijn keukenregels:
	1.	Pasta nooit over laten koken.
	2.	Altijd minstens één danspas doen tussen de pannen.
	3.	… oké, meestal regel 2 😅

👉 Ben ik de enige die koken soms iets té gezellig maakt?

#dansenddoordekeuken #cookinghabits #povreels #Herkenbaar #boesmoments #fitafter60 #dancingeverywhere #alwaysdancing #cookinganddancing #happycooking
Meer laden... Volg op Instagram

Populaire berichten & pagina’s

  • Londontip: Shoreditch, hip en happening
    Londontip: Shoreditch, hip en happening
  • Recinte Sant Pau, prachtig modernisme in Barcelona
    Recinte Sant Pau, prachtig modernisme in Barcelona
  • Leestips: 7 boeken om zelf te lezen of cadeau te geven
    Leestips: 7 boeken om zelf te lezen of cadeau te geven
  • Waar vind je muziek voor video
    Waar vind je muziek voor video
  • Hoe schrijf je een goede instagram tekst?
    Hoe schrijf je een goede instagram tekst?
  • Hoe maak je een klikbare link in Instagram?
    Hoe maak je een klikbare link in Instagram?
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookiebeleid en privacy
  • Home
  • Over Booest
  • Producten
  • Servicedesk
  • Contact

Copyright © 2025 · Booest, Business & Lifestyle - theme by Restored 316

 

Reacties laden....