• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Booest

Travel & Lifestyle

  • Home
  • Bedrijf starten
  • Business
    • Bloggen
      • Blogging tools
      • Fotografie
      • Video
      • Podcasts
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
    • Branding
    • Business Mindset
    • Netwerkmarketing
    • Website
  • Lifestyle en Trends
    • Travel
  • Blog
  • Over Booest

mrt 12, 2015
Bedrijf starten· Blog· Website

Waaraan moet een moderne aantrekkelijke website voldoen?

website tipsDeze blog schreven wij voor retailers, maar eigenlijk is deze blogpost voor iedereen die een website heeft.
Dus doe er ook je voordeel mee als je coach, therapeut of netwerk marketeer bent.
Want jouw praktijk of kantoor is ook jouw winkel.

Voor de meeste retailers heeft de website niet de eerste prioriteit.
De winkel, daarin moet het gebeuren.
Daar moeten de verkopen gedaan worden.
De meeste tijd wordt gestoken in de fysieke verkoop in de winkel, naast natuurlijk onvermijdelijke bezigheden als, inkoop, administratie, prijzen enz.
Dat is nog steeds de mening van veel retailers.

De vragen waar vooral mee geworsteld wordt, zijn:

  1. Waarvoor gebruik je de website?
  2. Welke informatie zet je er in en welke niet?
  3. Hoe zet je dat er in?
  4. Hoe moet de vormgeving zijn, om modern te zijn?
  5. Hoe trek ik klanten met mijn website?

We zullen deze vragen kort aanstippen, want eigenlijk is dit een onderwerp, waar we veel meer tijd voor nodig hebben dan een kort blogje.
In deze blog richten wij ons vooral op retailers met een fysieke winkel

1. Waarvoor gebruik je de website?

Tot voor kort werd de website eigenlijk vooral gebruikt als een soort visitekaartje.
Dus voor informatie als: openingstijden, locatie en assortiment.
Tegenwoordig kan een website zoveel meer zijn.

  • De website kan ervoor zorgen dat klanten met jou in contact blijven (inschrijfformulier nieuwsbrief, klachtenformulier, service informatie bijv.)
  • De website kan al veel laten zien als het gaat om sfeer en stijl.
  • De website kan laten zien waar jij uniek in bent.
  • De website kan dienen voor allerlei achtergrondinformatie, zoals een gebruiksaanwijzing van producten, de herkomst van producten, verschillende stijlen etc.
  • De website kan dienen om je klant te amuseren / vermaken.
  • De website kan je op de hoogte brengen van het laatste nieuws, acties, uitverkoop.

2. Welke informatie zet je er in en welke niet?

In principe zijn er haast geen limieten aan wat je allemaal op een website kunt zetten.
Zorg vooral dat je de essentiële zaken erin hebt staan:

  • Contactinformatie
  • Openingstijden
  • Historie van de winkel
  • Doelgroep
  • Specialiteit
  • Voorbeelden
  • Sfeerimpressies
  • Vragen en antwoorden
  • Service informatie
  • Wie staan er in de winkel
  • Wat verkoop je in de winkel

3. Hoe zet je dat er in?

Dat is een vraag die vaak de meeste moeilijkheden oplevert.
Wij bij Booest zijn altijd heel helder daarin: zorg dat je de klant aanspreekt.

Op het internet kun je niet op je klanten af stappen.
Dat zul je op een andere manier moeten doen.

Dat doe je door je vormgeving en door je taalgebruik.
Spreek je klant ook echt aan.
Benoem de ‘problemen’ die je klant heeft.
Daarbij doelen we niet alleen op service informatie, maar ook het volgende is voor de klant een probleem.
De klant wil een nieuwe bank. De oude is versleten.
Dat is zijn probleem en hij wil nu uitzoeken of jij de juiste winkelier bent om binnen te gaan.
Op basis van de homepagina, kan een klant al beslissen of hij jouw winkel de moeite waard vindt.
Spreek dan ook niet teveel over wij, maar meer over jij.

Zorg dat je vormgeving ook van deze tijd is.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan foto’s, video’s en lettertypes.
Consumenten gaan met de tijd mee, dus ook jij als winkelier zult met de tijd mee moeten gaan.
In de huidige tijd is een woord heel belangrijk: consumentbeleving.

De consument moet er door geraakt worden, er connectie mee hebben.
De consument wil mooie dingen zien.
Laat die dan ook zien!
Foto’s en video’s zijn tegenwoordig erg belangrijk. (klik hier om naar ons youtube kanaal te gaan)
Heb jij een mode- of interieurzaak, dan kun je haast niet zonder sfeerimpressies.

De consument wil zich goed voelen als hij bij jou in de winkel loopt. Door al een vooruitblik te krijgen, wat hij in de winkel kan verwachten, kan de consument gestimuleerd worden naar de winkel te komen.

4. Hoe moet de vormgeving zijn

Afhankelijk van je doelgroep en de uitstraling die je winkel heeft, ga je de uitstraling van de website daaraan aanpassen.
Vergis je niet, als jij bijvoorbeeld seniorenstoelen verkoopt, betekent dit niet dat je website geen moderne uitstraling kan hebben.
Vaak worden ouderen weer vergezeld van hun kinderen om deze aanschaf te doen, dus die jongeren hebben dan ook weer invloed.
Je kunt wel kiezen voor een hele moderne uitstraling of een klassiekere.
Ga zoeken naar lettertypes van deze tijd.
Als jij je website wilt gaan aanpassen, bezoek dan eens andere websites.
Onderzoek hoe die er uit zien.
Bedenk dat na 3 jaar je website alweer ouderwets is.

In ieder geval zijn dit een paar tips:

  • Geen taalfouten natuurlijk
  • Aantrekkelijke foto’s met bijvoorbeeld mensen die lachen
  • Ben je misschien te porren om video’s te (laten) maken? Video’s zijn echt een trekker en houden bezoekers langer op je website.
  • Consistentie in stijl en producten (dus geen moderne producten in een klassieke stijl)
  • Duidelijke homepagina, waar de klant snel kan vinden waar hij heen moet voor informatie
  • Makkelijk mogelijk voor de klant om contact op te nemen
  • Maak combinaties met social media, zoals Facebook, Pinterest en Instagram.
  • Let op dat mensen websites scannen.
  • Ze lezen daarbij vooral aan de linkerkant.
  • Gebruik korte zinnen en plaats veel aan de linker kantlijn.
  • Gebruik kopjes en vetgedrukte woorden.

5. Hoe trek je klanten met je website

Sowieso, door te werken aan de punten die we eerder noemden.
De klant een goed gevoel geven.
Straal uit dat jij goede service verleent.
Gebruik daarvoor ook klantervaringen die je op je website zet.

Jouw zaak is uniek

Vooral: laat zien waarin jij uniek bent!

Dat laatste is iets waar veel retailers of ondernemers het moeilijk mee hebben. In de moordende concurrentieslag is die uniciteit iets waar jij de nadruk op zult moeten leggen.

Dit is een voorbeeld van een gesprek dat we hadden met een winkelier die zelf geen uniek punt kon aangeven.
De winkel bestaat al meer dan 75 jaar, maar is een slecht vaarwater terecht gekomen door de oprukkende webshops.
Als marketeer ga je dan toch verder vragen.
De speelgoedwinkeleigenaar gaf aan veel meer legpuzzels te verkopen dan de gemiddelde speelgoedwinkel.
Als dat op de website had gestaan, waren wij een aantal maanden geleden zeker binnen gestapt om een legpuzzle voor onze bejaarde tante te kopen. Want we hebben ons rot gezocht naar een specifieke maat puzzel.
De winkelier vertelde in het gesprek dat ze ook mooie ouderwetse gezelschapsspellen (die nu weer een enorme trend zijn) in grote sortering hadden.
Dat stond niet op hun website, en zou ik toch echt graag willen weten als consument.

Wat dan wel

Samenvattend kunnen we zeggen, dat de functie van je website afhangt van wat je er in zet en hoe deze eruit komt te zien.
Dat je de klant dient aan te spreken, qua taalgebruik en vormgeving.
Verder laat je op de website heel duidelijk zien waar jij met jouw winkel nou zo uniek in bent.
Kijk door de ogen van een consument. Of jij door je website de consument stimuleert om in jouw winkel binnen te stappen?

Mocht je hier meer over willen lezen, kijk dan nog eens bij de volgende artikelen:

#1: Hoe maak je een onweerstaanbare ‘over ons, over mij’ pagina
#2: Hoe prijs jij jouw onderneming aan?
#3: Eeneiige tweelingen en ondernemen, wat leer jij daarvan?
#4: Meer van onszelf

Meer dan 650 ondernemers gingen je voor

Blijf net als meer dan 650 andere ondernemers (gratis) op de hoogte van Tools voor je bedrijf.

Bewaren

Bewaren

Share
Tweet
Pin1
1 Shares

Leave a Comment

Lees ook deze artikelen

Kerst en Winter afbeeldingen, stockfoto's en fonts om gezien te worden. #diy #ad #christmas #fonts #stockphoto #templates

Winter en Kerstafbeeldingen, fonts en foto’s om gezien te worden

Je merk aanpassen aan Kerst en Winter met super mooie kerstafbeeldingen is een goede manier om gezien te worden. Om op te vallen naast anderen. Het is nog niet te laat om hier serieus naar te kijken. Deze fantastisch mooie winter- en kerstafbeeldingen, stock photos, fonts en templates zijn super om te gebruiken voor: Social […]

Optimaal genieten met deze citytrips voor Kopenhagen. Je wilt ze eigenlijk gewoon vantevoren weten. Hoe zit het transport, wat zijn lekkere restaurants, de shops en de bezienswaardigheden. | www.booest.nl/citytrip-naar-kopenhagen-optimaal-genieten-tips

Citytrip naar Kopenhagen: optimaal genieten tips

Ga je ooit op Citytrip naar Kopenhagen , dan wil je deze tips absoluut niet missen. Wij hadden ze in ieder geval wel graag tevoren willen weten. Bij navraag bleek dat veel mensen in mijn omgeving nog nooit in Kopenhagen zijn geweest. Misschien is deze stad een beetje ondergewaardeerd? In deze blog geef ik je […]

digitale of papieren agenda

Digitale agenda of papieren agenda, einde aan het geworstel

Jarenlang ben ik aan het worstelen geweest met de keuze en het gebruik van een digitale agenda en/of een papieren agenda. Misschien herken je mijn worsteling ook wel? Ontdek mijn oplossing. Hoe ging het vroeger? Als 50+er ben ik natuurlijk opgevoed met de papieren agenda. Op de middelbare school begon je eigenlijk met het gebruik […]

Tweedehands en beschadigd maar o zo belangrijk. Het verhaal over onze kerststal en hoe tweedhands nog zoveel waarde kan hebben.

Tweedehands en beschadigd, maar zo belangrijk

Als iets kapot of beschadigd was, riepen mijn kinderen toen ze jong waren altijd: nieuwe kopen. Ikzelf ben van de generatie, dat ik eerst ga kijken of het betreffende object nog te repareren is. Dat lukt in een groot aantal gevallen nog. Ook met een beschadiging kan iets nog goed functioneren. Sterker nog: elke kerst […]

Meer berichten uit deze categorie

Previous Post: « WordPress templates: onze 6 tips
Next Post: Doe het zelf website review »

Reader Interactions

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Primary Sidebar

Over mezelf

Nicolette Boes - Booest.nl
Hi, ik ben Nicolette.
Op Booest.nl en @boesmoments deel ik mijn passie voor fotografie, reizen en een gezonde, actieve lifestyle. Van inspirerende plekken en mooie momenten tot tips om fit en energiek te blijven – ik neem je graag mee in mijn wereld. Volg me voor een dagelijkse dosis inspiratie.

Lees meer

Bewaren

Bewaren

LATEN WE CONNECTEN!

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube

Volg mij op Bloglovin

LEEF, WERK EN WOON NAAR JOUW EIGEN ENERGIE TYPE

Ontdek welk energietype jij bent en leef volgens jouw waarheid

Volg Booest op Instagram

𝘕𝘪𝘤𝘰𝘭𝘦𝘵𝘵𝘦 𝘉𝘰𝘦𝘴🌸 | Van reizen tot everyday life

boesmoments

Hij zit er alweer op…. De eerste training na de Hij zit er alweer op….
De eerste training na de vakantie. Naast padellen had ik de hele vakantie niet getraind dus het was even me ertoe zetten. Het fijne is dat als je dan getraind hebt (de hoeveelheid gewicht die ik kon pakken viel ook helemaal niet tegengekomen), je meteen weer extra energie hebt gekregen.
Herken jij dat ook dat je na de vakantie je er echt weer even toe moet gaan zetten om te trainen?
#boeslife 
#fitafter60 #activeaging #strongisbeautiful #fitlifestyle #keepmoving #stayactive
We zijn weer thuis. De koffers leeg, het hoofd nog We zijn weer thuis. De koffers leeg, het hoofd nog vol. het ritme van alledag is weer begonnen.
Dat eerste grijze en donkere licht in Nederland voelt altijd even alsof er een soort van verdriet over je komt.
We missen de warmte, de geuren en het ritme van de vakantie.
Het voelt gewoon depressief aan. Is dat nu heimwee?🌿💭

Herken jij dat gevoel na thuiskomen ook zo?
 
#boesmoments #thuiskomen #heimwee #vakantiegevoel #zomerherinnering #rustmoment #reflectie #travelpause #genietenkanaltijd #afterholidayvibes
De tweede dag in Zaragoza was er een met een goude De tweede dag in Zaragoza was er een met een gouden randje. 
We bezochten La Aljafería. Eén 11e eeuws paleis wat deels als museum dienst doet (UNESCO World heritage) en deels is het parlement van Aragon in gevestigd.
Wat een decoraties (uitgesneden uit natuursteen) en zie ook de plafonds. Elke ruimte een ander plafond. 
Is dit gebouw nou niet #instagramable ? 😃
Vol met enorme indrukken zijn we nog door een deel van de stad gelopen. O.a. zagen we het foodtruck festival, streetart en verder nog veel mooie gebouwen! Het was weer een fantastische dag😃🎉.
#zaragoza #boesmoments #historicplaces #aragonturismo #aljaferia
Als je Zaragoza bezoekt ontkom je niet aan diverse Als je Zaragoza bezoekt ontkom je niet aan diverse kerken!!
De volgende Kathedraal van Zaragoza (Basilica Cathedral of del Pilar ( de beschermheilige van Zaragoza) was er ook een van de categorie “je mond valt erbij open” !!
Entree was gratis, alleen naar de toren met lift en trap betaalden we 6 euro p.p..
Daarvoor hadden we dit uitzicht zeker niet willen missen.
Wat een geluk als je zoveel moois kunt zien en bezoeken! 😍
#boesmoments #zaragoza
Twee dagen in Zaragoza en we hebben zoveel foto’ Twee dagen in Zaragoza en we hebben zoveel foto’s gemaakt, want het was zó prachtig!!! Dit moet verdeeld worden in een aantal posts.
De eerste kathedraal die we bezochten was: 
De kathedraal Del Salvador, in de volksmond ‘La Seo’, is een kerk die gebouwd is tussen de 12e en 17e eeuw. Door de lange bouwperiode is de architectuur een mix van romaanse, gotisch barok en mudejarstijl. Er zijn zelfs overblijfselen uit de periode dat er een Romeinse tempel en Moorse moskee stond. Aan de buitenkant was het al mooi, maar aan de binnenkant was dit echt “geen woorden voor”. 
Ik maakte weer veel te veel foto’s, dus hier volgt een kleine selectie.
Vanwege het feest van Pilar deze week was er sowieso veel te doen in de hele stad en we zagen veel mensen in klederdracht en met rood zwart geblokte sjaaltjes.
Wordt vervolgd!
Was je ooit weleens in Zaragoza? Er zijn geen directe vluchten vanuit Nederland op het vliegveld van Zaragoza, maar via Barcelona of Valencia ben je er ook zo. 

#TravelMoments #SlowTravel #CityWanderings #CulturalJourney #MomentsOfStillness #ArchitecturalDetails #GoldenLight #TravelThroughTime #boesmoments #zaragozaisstyle
Het is vandaag dierendag. Normaal missen we onze P Het is vandaag dierendag. Normaal missen we onze Puck en Zora al als we op vakantie zijn en spreken we altijd mensen met teckels aan voor een plaatsvervangend aaitje. Gisteren zagen we een teckeltje met een karretje waar zijn achterpootjes op steunden. Hernia. Aaaaach zo zielig.
Ze krijgen vandaag vast wel een extra knuffel bij de kennel. 
Verwen jij je dier extra vandaag of wordt ie elke dag al zo verwend dat het genoeg is?
Geen hoedenmens? In tegenstelling tot Gerard met z Geen hoedenmens?
In tegenstelling tot Gerard met zijn petten (die hem echt leuk staan) draag ik zelden een hoed, pet of muts. Mijn haar is er te kort en te dik voor. Slechts 1 model staat mij wel (vind ik zelf) en dat is eigenlijk de meer platte “Spaanse” hoed zoals de stierenvechters droegen. 
Ik had vroeger een groene die ik droeg als ik ging golfen. 
In Sitges liepen we tegen een hoedenzaakje aan en ik ging eens binnen kijken. Bijna wilde ik teleurgesteld weer weg, totdat ik deze zag! Vanaf nu zal Gerard niet de enige zijn met iets op zijn hoofd 😉. 
Ben jij een “hoeden- of pettenmens?
#hoed #boeslife #hatstyle  #gekheid #fashionhat #fashionitem
Heb je ooit deze verborgen oase in Barcelona gezie Heb je ooit deze verborgen oase in Barcelona gezien?
Dit is een 1* hotel (Hotel Peninsular) wat ooit een klooster was. De kamers waren toen de cellen van de monniken. 
De patio met zijn planten en licht is echt een verrassing en een oase van stilte nabij de Rambla.
 Loop even wat straatjes verder en bekijk de binnenkant van het Peninsular Hotel (vanaf de 1e verdieping), Carrer De Sant Pau 34 in de wijk Ciutat Vella, Barcelona. Wil je meer van dit soort tips volg dan @boesmoments

#barcelonavibes #hiddenoasis #urbangreenery #travelmoments #boesmoments #greenescape #barcelonadiaries
Wat hebben we vandaag weer genoten van de stad Bar Wat hebben we vandaag weer genoten van de stad Barcelona vandaag! Veel gelopen, lekker koffie gedronken en gegeten, beetje geshopt, maar vooral genoten van alle straten waar altijd van alles te zien is. 
We kunnen er niet genoeg van krijgen. Voor Nicolette was het toppunt een inkijkje in het Hotel Peninsular. Weer een vinkje om te zetten in de to see lijst. Had je weleens iets van de binnenkant van dat hotel gezien?
#dayinbarcelona #barcelonastreetphotography #barcelonastyle #barcelonagrammers #shoppingbarcelona #boesmoments
Meer laden... Volg op Instagram

Populaire berichten & pagina’s

  • Londontip: Shoreditch, hip en happening
    Londontip: Shoreditch, hip en happening
  • Recinte Sant Pau, prachtig modernisme in Barcelona
    Recinte Sant Pau, prachtig modernisme in Barcelona
  • Leestips: 7 boeken om zelf te lezen of cadeau te geven
    Leestips: 7 boeken om zelf te lezen of cadeau te geven
  • Waar vind je muziek voor video
    Waar vind je muziek voor video
  • Hoe schrijf je een goede instagram tekst?
    Hoe schrijf je een goede instagram tekst?
  • Hoe maak je een klikbare link in Instagram?
    Hoe maak je een klikbare link in Instagram?
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookiebeleid en privacy
  • Home
  • Over Booest
  • Producten
  • Servicedesk
  • Contact

Copyright © 2025 · Booest, Business & Lifestyle - theme by Restored 316

 

Reacties laden....