• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Booest

Travel & Lifestyle

  • Home
  • Bedrijf starten
  • Business
    • Bloggen
      • Blogging tools
      • Fotografie
      • Video
      • Podcasts
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
    • Branding
    • Business Mindset
    • Netwerkmarketing
    • Website
  • Lifestyle en Trends
    • Travel
  • Blog
  • Over Booest

jan 26, 2014
Bedrijf starten· Blog· Business Mindset

De nr. 1 reden waarom bezoekers van je website geen klant worden

33956_540838889270671_1024075477_nklen Je website statistieken tonen aan dat veel mensen je site bezochten.

Toch zie je ze niet terug in jouw verkopen.
Waar ligt dit aan?
Zou je dat nu eindelijk eens willen weten?

En ben je ook benieuwd hoe je kan zorgen dat een bezoeker onmiddellijk JA zegt tegen jou?

Wij gaan het je vertellen. Ook lees je hoe je een bezoeker snel kunt overtuigen.

Potentiële klant heeft een probleem en jij hebt de oplossing

Elke bezoeker op je website is een mogelijke klant.
Echt elke!
Deze komt op jouw website in de hoop dat daar hulp te vinden.
Zij zoekt een oplossing voor haar ‘probleem’.
Wij horen je denken: “mijn klant heeft helemaal geen probleem, hoor’.
Maar de klant heeft wel degelijk een probleem.
Zij is op zoek naar iets en daar wil zij een oplossing voor, en wel zo snel mogelijk.
Dat kan het zoeken naar de ideale therapie zijn.
Of zelfs de zoektocht naar die ene perfect passende cursus.

Binnen een minuut beslist een bezoeker of jij hem kan helpen

Binnen 10 seconden wil een bezoeker weten of zij bij jou aan het goede adres is.
Je zal de klant daarom meteen bij het bezoeken van je website moeten overtuigen.
Doe je dat niet, dan klikt ze zo weer verder.
Dit is dus de nummer 1 reden dat bezoekers van jouw website geen klanten worden.
De klant is niet overtuigd dat jij haar kunt helpen.

Wetenschappelijk onderzoek (n=205.873 websites met elk 10.000 bezoeken) naar de tijd die bezoekers op een website doorbrengen wijst het volgende uit, bezoekers besluiten binnen 10 seconden  of ze op de site blijven of verder klikken.
En het is maar de vraag of je haar ooit weer terug ziet.
Want wie weet belandt zij bij je collega of concurrent en dan ben je haar waarschijnlijk voorgoed kwijt.

Hoe overtuig je je klant dat deze bij jou moet zijn? En bij niemand anders?

We zien veel websites waarin men probeert de klant te overtuigen met productfoto’s en sfeerfoto’s.
Met uitgebreide behandelingsinformatie.
Door te vertellen over werkwijze en de opleidingen die daarvoor gevolgd zijn.
En met een opsomming van alle therapieën, massages of producten die de onderneming bijvoorbeeld aanbiedt.

Bijna elke zorgondernemer doet dit.
Jij waarschijnlijk ook.

Met de gedachten:
“Hier verleid je de klant toch mee?
De klant wil toch vooraf weten hoe ik werk?
Informatie over de therapie laat de klant tot een beslissing te komen”

Ja, gedeeltelijk klopt dit.
Maar het is geen trigger om ‘ja’ tegen jou te zeggen.

Onze strategie waarmee potentiële klanten voor jou kiezen

Maar wil je echt dat de klant direct ‘ja’ tegen je zegt?
Zelfs nog voordat je product informatie geeft?

Dan moet je afstappen van deze gebruikelijke manier van marketing voeren.

Wij hebben een strategie waarmee de klant in 1 oogopslag kan kiezen voor jou.

Ben je nieuwsgierig? Lees dan snel verder.

Dit is de strategie

Je gaat niet meer de klant op je website overtuigen met kenmerken van een dienst òf vertellen over jouw werkwijze.

In 1e instantie is een toekomstige klant helemaal niet geïnteresseerd in bijvoorbeeld welke therapieën of massages jij aanbiedt.
Ook niet in een productbeschrijving.
Hoe jij dit precies doet.
Dat komt later wel. Heus.

Vanaf nu ga je de bezoeker van je website aan je binden door haar te vertellen dat jij de oplossing voor haar hebt.

De oplossing voor haar probleem.
Jij biedt iets aan wat de klant niet heeft en waar zij wel naar op zoek is.
Iets wat zij eigenlijk wel zou willen hebben, of voelen.
De klant gaat over tot het afnemen van jouw behandeling als zij denkt dat dit de oplossing is voor haar probleem.
Jij hebt de perfecte behandeling of therapie of jij hebt bijvoorbeeld die massageolie die diep in de lichaamsweefsels doordringt, een antibacteriële werking heeft, waar je geen vlekken van krijgt en die heerlijk masseert.
Je gaat praten over wat het de bezoeker oplevert als zij jouw behandeling of diensten ondergaat.
Dit is het enige wat een bezoeker op dit moment interessant vindt.
Hiermee overtuig je haar succesvol. Je maakt contact.
De crux van het  overtuigen: er is sympathie ofwel een ‘gunfactor’.

Je homepage vertelt jouw oplossing

Een bezoeker heeft helemaal geen tijd èn geen zin om 5 pagina’s op jouw website te bekijken om te onderzoeken of jij haar kan helpen.
Zij moet meteen op de homepage al weten dat jij de oplossing voor haar hebt.

Meteen bij het laden van je website ziet zij dan: “hier moet ik zijn”.

Wat ga je doen?

Zorg dat je op je homepage al duidelijk maakt waarbij jij klanten kan helpen.
In het voorbeeld van de massage zou dat kunnen zijn:



“Hier vind je de massage die een ontspanning geeft die dagenlang blijft”

. of
“Deze intensieve behandeling kan u in 3 behandelingen van uw tenniselleboog af helpen”

Of als je bijvoorbeeld massageolie verkoopt:



“Ben je op zoek naar een massageolie die antibacterieel is, diep in de lichaamsweefsels doordringt? En waar je een super ontspanning van ervaart? Wij hebben ‘m! En hij vlekt niet”

En als laatste:

Speciaal voor drukbezette klanten kunt u ook bij ons in het weekend terecht.

Deze tekst op je homepage zorgt voor herkenning bij de klant

De bezoeker op je website denk: “Ja, dat gaat over mij!
Hier snappen ze wat ik zoek”.

Omdat bijna alle websites van therapeuten dit nog niet toepassen, zal jij er onmiddellijk uit springen.

Je valt meteen op bij bezoekers.
Deze methode helpt de klant enorm.
Zij kiest hierdoor veel eerder voor jou.
En zal hierdoor veel sneller een beslissing nemen om een afspraak te maken

Dat is toch wat je wilt?

In bovenstaande voorbeelden spraken wij over therapeuten en therapie. Ben jij een ander soort ondernemer?
Van advocaat tot kunstenaar: eigenlijk geldt hiervoor precies hetzelfde.
Doe er dus je voordeel mee.

Lastig om dit zelf toe te passen?

Wil je dit ook graag toepassen op jouw website?
Maar vind je het lastig welke tekst nou het best bij jouw praktijk past?

Laat je inspireren door onze blogposts, wacht niet en neem gelijk actie door je naam en email adresachter te laten. Wij maken zeer regelmatig blogposts over dit soort onderwerpen. Je kunt je altijd weer uitschrijven op elk gewenst moment.

 

Deze blogpost is van origine geschreven door Mirjam van Rees van Retailfans. Wij hebben met haar toestemming deze blogpost gemodeleerd voor onze lezers. De reden voor deze samenwerking is dat wij jou als lezer een zo uitgebreid mogelijk scala aan tips en trucs willen aanbieden. Door samen te werken met anderen is het voor ons mogelijk meer onderwerpen aan te reiken. In dit geval onderwerpen die Mirjam in eerste instantie voor een heel andere doelgroep (winkeliers in de mode- en woonbranch) schreef.
Dank je wel voor de samenwerking Mirjam!

Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Website tips’

Website tips #1 3 tips om te vergeten als je webteksten schrijft
Website tips #2 Waarom bloggen als therapeut of (para)medicus?
Website tips #3 Hoe je met je over ons pagina meer klanten trekt
Website tips #4 Waarom wordt mijn website niet gevonden in Google: 8 redenen
Website tips #5 Een website is weggegooid geld
Website tips #6 Heeft jouw website last van te weinig bezoekers en weet je niet waarom?
Website tips #7 De nr. 1 reden waarom bezoekers van je website geen klant worden Deze starten tip lees je nu.
Website tips #8 Fotobewerking: PNG, JPG of GIF, wat, waar en wanneer?
Website tips #9 SEO wat is dat?
website tips #10 Wat anderen vinden van je website

Share
Tweet
Pin1
1 Shares

2 Comments

Lees ook deze artikelen

Kerst en Winter afbeeldingen, stockfoto's en fonts om gezien te worden. #diy #ad #christmas #fonts #stockphoto #templates

Winter en Kerstafbeeldingen, fonts en foto’s om gezien te worden

Je merk aanpassen aan Kerst en Winter met super mooie kerstafbeeldingen is een goede manier om gezien te worden. Om op te vallen naast anderen. Het is nog niet te laat om hier serieus naar te kijken. Deze fantastisch mooie winter- en kerstafbeeldingen, stock photos, fonts en templates zijn super om te gebruiken voor: Social […]

Optimaal genieten met deze citytrips voor Kopenhagen. Je wilt ze eigenlijk gewoon vantevoren weten. Hoe zit het transport, wat zijn lekkere restaurants, de shops en de bezienswaardigheden. | www.booest.nl/citytrip-naar-kopenhagen-optimaal-genieten-tips

Citytrip naar Kopenhagen: optimaal genieten tips

Ga je ooit op Citytrip naar Kopenhagen , dan wil je deze tips absoluut niet missen. Wij hadden ze in ieder geval wel graag tevoren willen weten. Bij navraag bleek dat veel mensen in mijn omgeving nog nooit in Kopenhagen zijn geweest. Misschien is deze stad een beetje ondergewaardeerd? In deze blog geef ik je […]

digitale of papieren agenda

Digitale agenda of papieren agenda, einde aan het geworstel

Jarenlang ben ik aan het worstelen geweest met de keuze en het gebruik van een digitale agenda en/of een papieren agenda. Misschien herken je mijn worsteling ook wel? Ontdek mijn oplossing. Hoe ging het vroeger? Als 50+er ben ik natuurlijk opgevoed met de papieren agenda. Op de middelbare school begon je eigenlijk met het gebruik […]

Tweedehands en beschadigd maar o zo belangrijk. Het verhaal over onze kerststal en hoe tweedhands nog zoveel waarde kan hebben.

Tweedehands en beschadigd, maar zo belangrijk

Als iets kapot of beschadigd was, riepen mijn kinderen toen ze jong waren altijd: nieuwe kopen. Ikzelf ben van de generatie, dat ik eerst ga kijken of het betreffende object nog te repareren is. Dat lukt in een groot aantal gevallen nog. Ook met een beschadiging kan iets nog goed functioneren. Sterker nog: elke kerst […]

Meer berichten uit deze categorie

Previous Post: « Hoe maak je een onweerstaanbare ‘over ons, over mij’ pagina
Next Post: Hoe jij quotes voor jouw identiteit kunt gebruiken »

Reader Interactions

Comments

  1. Maurits says

    11 juli 2015 at 13:20

    Er staan goede tips bij, ik hoop dat het werkt bedankt voor je tips.
    Ik merk dat ik ook best veel kan leren en toepassen om meer bezoekers te krijgen.

    Beantwoorden
    • Nicolette Boes says

      12 juli 2015 at 22:23

      Hoi Maurits,
      Dank je voor je berichtje.
      Als je nog gerichte tips en adviezen nodig hebt, kijk dan eens bij diensten in het menu.
      Een website review of gericht social mediaplan lig allemaal binnen de mogelijkheden.
      H.g. Nicolette

      Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Primary Sidebar

Over mezelf

Nicolette Boes - Booest.nl
Hi, ik ben Nicolette.
Op Booest.nl en @boesmoments deel ik mijn passie voor fotografie, reizen en een gezonde, actieve lifestyle. Van inspirerende plekken en mooie momenten tot tips om fit en energiek te blijven – ik neem je graag mee in mijn wereld. Volg me voor een dagelijkse dosis inspiratie.

Lees meer

Bewaren

Bewaren

LATEN WE CONNECTEN!

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube

Volg mij op Bloglovin

LEEF, WERK EN WOON NAAR JOUW EIGEN ENERGIE TYPE

Ontdek welk energietype jij bent en leef volgens jouw waarheid

Volg Booest op Instagram

𝘕𝘪𝘤𝘰𝘭𝘦𝘵𝘵𝘦 𝘉𝘰𝘦𝘴🌸 | Van reizen tot everyday life

boesmoments

Middagje Cambrils gedaan. Wat een megaleuke stad i Middagje Cambrils gedaan. Wat een megaleuke stad is dat! Het heeft eigenlijk twee gedeeltes die absoluut de moeite van een bezoek waard zijn. 
We begonnen aan het strand bij de jacht- en vissershaven. Een lekkere lunch met vis en vlees ging er wel in. Langs de vissershaven zijn we naar de vuurtoren gelopen. Met 27 graden was het heerlijk om de wind van zee te hebben.
Na een gezellig bezoek aan de winkelstraten achter de boulevard hebben we de auto gepakt om een paar kilometer verder het oude stadscentrum te bezoeken. 
Wauw die gekleurde gevels zijn zo mooi! Op elke hoek van de straat is er wel een barretje of restaurantje. Zo gezellig! 
Je ziet het wel aan de foto’s, we hebben weer genoten. 
#cambrils #cambrilsturisme #boesmoments #costadaurada #coloredhouses #enjoyspain #beachlife🌴
Een heerlijk uitstapje naar Sitges gedaan vandaag. Een heerlijk uitstapje naar Sitges gedaan vandaag. Je kunt er altijd wel een heerlijk tentje vinden om een gebakje of iets zoetigs te eten, of lekker lunchen of dineren, feesten, flaneren over de boulevard, shoppen, op het strand liggen, kortom er is altijd iets te doen. Voor mij is Sitges ook heel geschikt voor het maken van foto’s zoals je kunt zien!
Je begrijpt: ben je in de buurt, zeker bezoeken!
#sitges #sitgesanytime #sitgesexperience #catalunya_streets #boesmoments
Wat een gezellige familiedag beleefden we vandaag. Wat een gezellige familiedag beleefden we vandaag. Neef Adria had paardrijles en wij zijn gaan kijken hoe hij in een prachtige omgeving (een vallei met een heus paardenbos) ging oefenen voor een einde van het seizoen show die binnenkort plaatsvindt. Na een lekkere lunch hebben we nog even vertoefd op de buitenplaats van het gezin, met uitzicht op de berg van Heilige Montserrat. Onderweg kom je dan ook nog eens een Gaudi style decoratie bij een huis tegen. Wat wil je nog meer?!!!!
#horseriding #cataluña #penedes #livingoutside #boesmoments
Na sport en cultuur was het tijd om te gaan shoppe Na sport en cultuur was het tijd om te gaan shoppen. Het grote outlet  centrum ten noorden van Barcelona hadden we nog nooit bezocht. Het was een uur rijden, dus prima te doen. Wat hebben we onze ogen uitgekeken!!
Allereerst voelt het hier heel anders aan dan het merendeel van die outlet centers. Die zijn vaak zo nep opgezet.
Het zijn gebouwen die goed in de omgeving passen en er is voor veel schaduw gezorgd met veel groen. Mooie merken hebben ze ook!!
Het was voor ons vooral kijken, kijken, niet kopen. Niet alles was onze smaak. Of te klassiek, of veel te hip. 🤣🤣
Vooral die collectie van Philip Plein was heftig. Het merendeel van de collectie niet onze smaak, maar wel leuk om eens te bekijken. 
We hebben echt gekeken waar we zelf heel blij van zouden worden, dus het werden een jas voor hem en een tas voor haar. Die tas is een vervroegd cadeau voor mijn verjaardag deze maand. Poeh ik kreeg het er warm van!!
Ik zal hem binnenkort met jullie delen, maar wat denk je dat ik voor kleur heb gekozen?
#boeslife #shoptillyoudrop #shoppingday #outletstore #larocavillage #gucci #paulandshark
Tarragona mag nooit ontbreken als wij een vakantie Tarragona mag nooit ontbreken als wij een vakantie deze kant op hebben. 
Het is een stad die ons telkens weer doet verbazen door haar veelzijdigheid. De Romeinse resten, het modernisme, de haven en heerlijke restaurants met verse vis zo uit de haven. Weer een dag om door een ringetje te halen.
Was je weleens in Tarragona? Zo nee, aanrader!
#tarragona #catalunya_streets #catalonië #costadaurada #tarragona_imatges #boesmoments
Nadat we deze foto hadden gemaakt, realiseerde ik Nadat we deze foto hadden gemaakt, realiseerde ik me dat ik op dezelfde plek ook een aantal jaren geleden een foto maakte met die mooie rode pluimen. Het was in het jaar dat onze jongste bij ons verbleef tijdens onze vakantie hier in Calafell. Wat gaat de tijd snel!!! Vandaag is hij alweer 29 geworden🎉🎂. 
De dag na Moederdag maakte hij mij voor de tweede keer een trotse moeder!
Hidde, we zullen vandaag op je proosten hier in Spanje en tot snel!!
#boeslife #verjaardag #zoonlief #birthdayvibes #moederliefde
Zo typisch hier dat de ochtend zonnig begint en in Zo typisch hier dat de ochtend zonnig begint en in de namiddag de wind opsteekt, de wolken zich verzamelen en er wat regen valt!!
Zo ook vanmiddag. Vanmorgen hebben we lekker Padel gespeeld en na de lunch op het appartement zijn we over de boulevard gaan wandelen. Lekker in het zonnetje op het terrasje, that’s life!!! 
Hoe vind je overigens die Beagle bij zijn baasje op schoot?
#boeslife #sunnyholiday #beachlifevibes #boulevard #fittingin #fitover60
Happy Mothersday!!! Eentje uit de oude doos, omdat Happy Mothersday!!!
Eentje uit de oude doos, omdat we elkaar dit jaar niet zien met Moederdag. Mijn twee lieve zoons. Wat een fijne herinneringen aan onze trip naar Wenen! ❤️
#moederdag #boeslife #mothersday
Was je ooit weleens in Altafulla en Tamarit. Het l Was je ooit weleens in Altafulla en Tamarit. Het ligt ongeveer 25 minuten rijden van onze standplaats. We komen hier al 11 jaar op een rij en waren er nog niet. Dus dit keer kon er weer een vinkje op onze ‘to visit’ lijst. We zijn lekker toeristisch gereden en dus niet over de snelweg, want waarom zo’n haast hebben als je wilt genieten van de omgeving!
We kozen voor Altafulla Playa om daar heerlijk te wandelen en te eten. We streken neer bij het restaurant van de nautische club, waar we nog leuk contact hadden met de serveerster die een Nederlandse moeder heeft.
Later deze vakantie gaan we nog naar het oude centrum wat je op een van de foto’s uit de verte kunt zien. Niet al het moois tegelijkertijd is ons motto!! We hebben de tijd.
Dit was in ieder geval weer genieten. #altafulla #tamarit #boesmoments #costadaurada #catalunya #catalunya_turisme .
Meer laden... Volg op Instagram

Populaire berichten & pagina’s

  • Londontip: Shoreditch, hip en happening
    Londontip: Shoreditch, hip en happening
  • Recinte Sant Pau, prachtig modernisme in Barcelona
    Recinte Sant Pau, prachtig modernisme in Barcelona
  • Leestips: 7 boeken om zelf te lezen of cadeau te geven
    Leestips: 7 boeken om zelf te lezen of cadeau te geven
  • Waar vind je muziek voor video
    Waar vind je muziek voor video
  • Hoe schrijf je een goede instagram tekst?
    Hoe schrijf je een goede instagram tekst?
  • Hoe maak je een klikbare link in Instagram?
    Hoe maak je een klikbare link in Instagram?
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookiebeleid en privacy
  • Home
  • Over Booest
  • Producten
  • Servicedesk
  • Contact

Copyright © 2025 · Booest, Business & Lifestyle - theme by Restored 316

 

Reacties laden....